Internationale oriëntatie, Studiereis Rome

Maandag 9 mei was het dan zover. De studiereis naar Rome! Op schiphol kregen we alvast een programmaboekje waarin beschreven stond wat de komende dagen allemaal zouden gaan doen. Naast een aantal bedrijfsbezoeken, een fietstocht en een GPS –tocht was er voldoende vrijetijd om cultuur te snuiven in Rome. Op deze manier was er volop tijd om te ontdekken hoe het er in Rome aan toe gaat in de vrijetijdsbranche.

Het programma zag er als volgt uit:

Dinsdag:
- 10.00 bedrijfsbezoek Accademia Italiana
- 12.00 lunch & bedrijfsbezoek ANDIAMO! Services
- 14.30 Fietstour Rome
Woensdag:
- 11.00 Bedrijfsbezoek MAXXI
- 13.30 Picknick bij Villa Borghese
- 14.30 Gezamenlijk fotospel
- 17.00 Bedrijfsbezoek CSOA Forte Prenestino
Donderdag:
- 10:00 Bedrijfsbezoek Lanificio Factory
- 12. 00 Vrije middag
- 19.00 Gezamenlijk een hapje eten en het nachtleven van Rome ontdekken
- 14:00 Brussels Expo
Vrijdag:
- 10:00 Weer richting huis


Ik was nog nooit eerder in Rome geweest en na afloop van de studiereis kan ik wel zeggen dat ik zeker nog een keer terug ga. Een prachtige stad waar erg veel te zien is. De oude gebouwen, de kleine authentieke Italiaanse straatjes, de leuke restaurantjes en de mooie bezienswaardigheden die Rome kent waren absoluut het bezoeken/bekijken waard tijdens deze week.
Naast de vrijetijd om cultuur te snuiven in Rome en wat te proeven van de Italiaanse sfeer. Ik vond Rome een hele leuk en gezellige stad. De oudheid/geschiedenis was ook in beide steden goed terug te zien in de gebouwen en bezienswaardigheden. De Trevi Fontein, Villa Borghese, het Colosseum en de Spaanse trappen lieten de geschiedenis die Rome met zich mee draagt goed zien. Ik vond het dan ook erg leuk om deze bezienswaardigheden in mijn vrijetijd te bezoeken.
Verder zijn we een aantal keer gezellig uit eten geweest, en hebben we het nachtleven van Rome mogen ontdekken. Al met al een erg gezellige week, waarin ik naast leren ook erg veel plezier heb gehad en een mooie indruk heb gekregen van Rome!